Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

''Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GRAFFITI στη ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔA''




                                                 


                      ( απο το βίβλιο του Κυριάκου Ιωσηφίδη  GREEK GRAFFITI SCENE )


                              
                 

  ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ - Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ




Η δεκαετία του ‘80 είναι το ορόσημο της εμφάνισης των συνθημάτων και των υπογραφών σε τοίχους με την πλησιέστερη μορφή στο σημερινό graffiti. Τα πολιτικά συνθήματα, τα κοινωνικά μηνύματα και ακόμα πιο πολύ οι ‘ψευτοσυμμορίες’ των πιτσιρικάδων από τις διάφορες γειτονιές είναι εκείνα τα στοιχεία που κρατούσαν όσο γινόταν ζωντανό το ‘graffiti’ σαν γενική έννοια, σε αυτή την πολύ έντονη δεκαετία. Σε αυτά τα χρόνια η γειτονιά είναι ένας θεσμός μία κοινωνία στην οπoία ο ένας υπερασπίζεται τον άλλον και όλοι μαζί το όνομα της γειτονιάς τους, δηλαδή το σπίτι τους.


                       



   GRAFFITI - ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ  DISCO






Στη συνέχεια της δεκαετίας του ’80 θα έρθει η ανάγκη της ‘διάδοσης’ των ονομάτων, όπως και της παρέας έξω όμως από τα συνηθισμένα όρια της γειτονιάς, σε ένα πιο ευρύ κύκλο ανθρώπων, στον ανυποψίαστο κόσμο. Είναι η ανάγκη μιας ευρύτερης παρέας και ομάδων που ήθελαν να κάνουν έντονη την ομαδική – γηπεδική-οπαδική προτίμηση (πόσο μάλλον όταν τα ονόματα ακολουθούσε πάντα το νούμερο της θύρα της ομάδας σου). Είναι αυτή η ανάγκη της αναγνώρισης μέσα σε μια μεγαλούπολη, η ανάγκη να γίνεις γνωστός.
Σχεδόν το ίδιο χρονικό διάστημα, μέσα δεκαετίας ’80, μαζί με το νέο τότε ρεύμα της disco θα εμφανιστούν και τα πρώτα στοιχεία graffiti κυρίως στις μεγάλες πόλεις μιας και όπως είναι φυσικό εκεί ‘ξεσπάνε’ πρώτα τα νέα είδη μόδας. Και όπως όλες οι μόδες έρχονται και φεύγουν, έτσι και αυτό το ρεύμα έφερε μαζί του και μάλστα με έντονο τρόπο τα στοιχεία της γενικότερης κουλτούρας του δρόμου όπως τα roller, το χορό, το skateboarding, το breakdance και γενικώς το ‘chillin’ σε πάρκα, πλατείες, γειτονιές, disco clubs και δρόμους.
Κάπου εκεί κάποιοι τολμηροί δοκίμασαν τις ικανότητές τους και στο graffiti αφήνοντας πίσω τους μια μικρή κληρονομιά. Η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να συνεχιστεί και να αντέξει στη διάρκεια των επόμενων χρόνων έτσι ώστε οι επόμενες γενιές να το καταλάβουν και να μπορέσουν να το κρατήσουν και να το συνεχίσουν.
Έτσι αφού το Graffiti συνδέθηκε απόλυτα με το στοιχείο του breakdance και φυσικά με την τότε μόδα, για τους περισσότερους έκλεισε γρήγορα τον κύκλο του με έντονη όμως παρουσία σε όλο το πανελλήνιο. Ήταν εκείνο το μεγάλο μπαμ που κράτησε 2 έως 3 χρόνια.
O Case απο τους ΑΒC με το δικό του story πάνω στο graffiti , ερχόμενος από το Μόναχο  της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, ο Dee71 με επίκεντρο δράσης τη Χρυσούπολη Καβάλας, ο Cypher με τον crew των RGC από την Κατερίνη είναι αξιοσημείωτα ονόματα που άντεξαν στα χρόνια εκείνα, αντίθετα με κάποιους άλλους που σταμάτησαν γρήγορα.
Ήταν βέβαια δύσκολα χρόνια και βρισκόντουσαν και σε επαρχιακές πόλεις oι δύο, συνθήκες δηλαδή σχεδόν ακατάλληλες για graffiti. Ακολουθεί ένα νεκρό κατά κάποιο τρόπο χρονικό διάστημα. Διάσπαρτα και πολύ λίγα κομμάτια έχουν απομείνει να θυμίζουν στις νέες γενιές το τι προηγήθηκε. Απλά αυτό που συνέχιζε να υπάρχει γενικά ήταν οι υπογραφές των αλητογηπεδικών κυρίως παιδιών που ήθελαν να κρατήσουν και να κάνουν διάσημε το όνομά τους με κάθε τρόπο.





                                        'STYLE WARS'  και η νέα ΑΡΧΗ







Η ελληνική τηλεόραση ρίχνει το λάδι στη ‘φωτιά’ που κόντευε να σβήσει. Με το ξεκίνημα της νέας δεκαετίας ‘90 και από το πουθενά προβάλλεται το αμερικάνικο ντοκιμαντέρ STYLE WARS που έρχεται να ταρακουνήσει τα νερά στην ξεχασμένη πλέον υπόθεση του graffiti. Κάλιο αργά όμως παρά ποτέ…με 8 χρόνια καθυστέρηση (1982-1990). Πολλοί writers παγκοσμίως έχουν δηλώσει ότι μετά το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ η ζωή τους άλλαξε για πάντα.
Κάπως έτσι λειτούργησε και εδώ στη χώρα μας και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη όπου σε σύντομο χρονικό διάστημα άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα κρούσματα της νέας ίωσης.
Φυσικά, κάποιοι της παλιάς σχολής είχαν απομείνει αλλά έμεναν εξαφανισμένοι απ΄ όλους. Κρατούσαν τα μυστικά φυλαγμένα για πάρτι τους περιμένοντας παράλληλα την κατάλληλη στιγμή για να φανερωθούν και να επιστρέψουν. Αυτή η στιγμή είχε πλέον έρθει. Η Θεσσαλονίκη παίρνει την κατάσταση στα χέρια της, γίνεται η νέα αρχή και αυτή τη φορά δε θα υπάρχει τέλος!
Ένας  skater που άκουγε στο όνομα Homo ερχόμενος από Γερμανία αφήνει τα πρώτα σημάδια του νέου κύματος του graffiti στην πόλη στης Θεσσαλονίκης μαζί με τον Jelo.
Στα τέλη του ‘80 τα πανεπιστήμια, οι στοές στο κτίριο του Ευκλείδη, στην Δελφών, το πάρκο του Φωκά, είναι μερικά από τα σημεία που αρχίζουν να παίρνουν χρώμα στην πόλη.
Ο  Push-R ένας παλαιοσχολίτης του hip hop από την άνω πόλη της Θεσσαλονίκης ανακαλύπτει έναν πιτσιρικά με το ψευδώνυμο Junkie που τα έχει παρατήσει πριν την ώρα του και τον πείθει να αρχίσει να βάφει ξανά. Ο μικρός αλλάζει το όνομά του και το κάνει Jasone

Ώσπου το 1991 μια παρέα ατόμων από την Καλαμαριά εμφανίζεται για να ταράξει τα νερά μια για πάντα. Οι SGB (Skra Getto Boys) που ήταν παλιότερα γνωστοί στην πόλη σαν ‘CRAZY BOYS’ στα χρόνια των υπογραφών και των συμμοριών, παίρνουν τώρα το παιχνίδι στα χέρια τους. Και κάνουν την Καλαμαριά μέσα σε λίγα χρόνια πρωτεύουσα του ελληνικού graffiti. Είναι η αρχή της σύγχρονης ιστορίας του βορειοελλαδίτικου και όχι μόνο graffiti που πλέον θα αρνηθεί μόδες και συνήθειες.
Έχει αρχίσει το παράνομο 'ολοκληρωμένο' graffiti σε όλη του τη διάσταση. Η παρέα αυτή παρασέρνει στη διαδρομή της πολλούς νέους αλλά και παρέες με μόνο σκοπό τους το graffiti. Αμέσως πιάνουν ‘δουλειά’ και άλλα  crew στην Καλαμαριά όπως και στην πόλη.
Οι GSA (Greek Street Artist) που ήταν και το αντίπαλο δέος των SGB, αποτέλεσαν τα δύο πρωτα crew που με την κόντρα τους κατάφεραν να ανεβάσουν κατακόρυφα το επίπεδο του τότε Graffiti!
Μέχρι το1995 κυριαρχεί το παράνομο και τα ‘νυχτοκάματα’ για πολλά crew που έχουν ξεφυτρώσει στην πόλη της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο.
SCS, NBC (No Brain Cells) από Καλαμριά, PoseX, MAT posse (Mothafuckers AgainstToys), GOA (Going Over All), DaBooldogs, JVC, MNC (Mother Nature Crew), AFD (Apetite For Distruction), TZA (Twilight Zone Assasins), WillTEAM, RAPclan, ScetchCREW, ABCrew που έδρα είχαν το Μόναχο NSA, SMA (Street Magik Art), SXTcrew. Είναι μερικά μόνο από τα crew που δημιουργήθηκαν στην τότε Θεσσαλονίκη αρχές της δεκαετίας του ’90. Υπήρχαν όμως και αρκετοί writers οι οποίοι δρούσαν μεμονωμένα όπως ο Homo, Ore, Audo, Alex, Cash, Routh, PakOne στην Θεσσαλονίκη αλλά και ο Web (rip) στην Κομοτηνή, οι MIB στην Δράμα με τους TANO Noe, αλλά και ο Erz   από UGA ,o Kry στην Καστοριά, οι KFB στην Καβάλα, o Γιώργος ο Παπαγεωργόπουλος στα Τρίκαλα. Και φυσικά πάρα πολλά crew ακόμα που δημιουργήθηκαν στην πορεία αφού πλέον το graffiti δεν θα έκανε πλέον άλλη στάση!




                                      ΤΟ ΠΡΩΤΟ JAM  ‘the HILIS HALL OF FAME’







Σεπτέμβριος του 1995 και στην Καλαμαριά πραγματοποιείται το 1ο φεστιβάλ graffiti όπου θα δοθεί για πρώτη φορά η ευκαιρία σε εκατοντάδες writers απ΄ όλη την Ελλάδα να συγκεντρωθούν και να ανταλλάξουν ιδέες και απόψεις. Οι μέχρι τώρα απρόσιτοι writers που κυκλοφορούσαν πάντα νύχτα για να βάψουν και οι οποίοι γνωριζόντουσαν μόνο μέσα από τα έργα τους, τώρα είχαν όλη την άνεση να κάνουν τα κομμάτια τους ‘μέρα μεσημέρι’.
Ο τοίχος του γηπέδου της Καλαμαριάς θα γίνει το διασημότερο hall of fame της χώρας όπου στα επόμενα χρόνια θα περάσουν σχεδόν όλοι οι έλληνες writers αλλά και πάρα πολλοί ξένοι που βρέθηκαν στην Ελλάδα. Μέχρι και σήμερα θεωρείτε το ιστορικότερο σημείο αναφοράς όλων όσων σχετίζονται με το Graffiti.
TXC(Αθήνα), SGB (Θεσσαλονίκη), MIB (Δράμα), GSA(Θεσσαλονίκη), RAP CLAN (Θεσσαλονίκη), NBC (Θεσσαλονίκη), SMA (Θεσσαλονίκη), SCETCHCREW (Θεσσαλονίκη), SCS (Θεσσαλονίκη), Web (Kομοτηνή), Γιώργος Παπαγεωργόπουλος (Τρίκαλα), AUDO (Θεσσαλονίκη), PoseX (Θεσσαλονίκη), F-squad (Θεσσαλονίκη), και αρκετοί ακόμη ήταν εκείνο το ''line up'' εκείνης της μέρας στο πλέον κατεξοχήν μεγαλύτερο Hall Of Fame της Ελλάδας! Είναι η αρχή για καλύτερες μέρες στο Ελληνικό Graffiti!
Αφού πλέον έγινε η γνωριμία Βορρά - Νότου όλα πλέον είναι θέμα χρόνου. Αρχίζει η εποχή των tour από Θεσσαλονίκη - Αθήνα και το ανάποδο. Όλο και περισσότεροι writers θέλουν να γευτούν αυτό το tour στην αντίπερα όχθη - για εκείνα τα χρόνια ήταν σημαντικό γεγονός ένα τέτοιο ταξίδι. Έτσι δεν θα αργήσει και το 2ο Graffiti Jam. Το περιβόητο Jam του Ιπποδρόμου της Αθήνας. 1996 και οι TXC που είναι το κίνημα της τότε Αθήνας κανονίζουν ένα meeting για μια μεγάλη τοιχογραφία! Art,Tare, Kerts, Ante, Dimer, Bizzare, Jasone, Ane, Liv2, GeoX, Dennis, Ore και πολλοί άλλοι είναι οι writers εκείνου του 2ου Jam της Ελλάδας. Και φυσικά έπεται συνέχεια. 1996 και η Θεσσαλονίκη υποδέχεται ένα από τα μεγαλύτερα tour από writers όλης της Ελλάδας για να πραγματοποιηθεί το 3ο Graffiti Jam στην Τριανδρία. Εκεί έγινε και την επόμενη χρονιά με μεγάλη επιτυχία. Πλέον το νερό έχει μπει στο αυλάκι για τα καλά! Τα tour συνεχίζονται, οι άδειες είναι πλέον γεγονός σε αρκετά μέρη, τα crew δημιουργούνται συνεχώς και όλο και πιο πολλά παιδιά ασχολούνται με το Graffiti. Ο χάρτης αρχίζει να συμπληρώνετε διαρκώς…Nade, Gotza, Kraze 166, Krib, Loko, PTA, BUS, KoolKIDS, THC, Jers, Wake, Jorz, HB (Θεσσαλονίκη), Merlin (Κατερίνη), Iasonas, OsmaOι Bone, Ars STB, Nek, Dete, KNB, Ratus , Shuen (Καβάλα), Delos, Arlo STB (Δράμα), Jes (Γιάννενα), Ours, Loc, BR (Λάρισα), Logic(Σέρρες), Apset, Nes (Θεσσαλονίκη), AGB, Dante (Τρίκαλα).

Για να καταφέρουν να ‘επιζήσουν’ λοιπόν κάποιοι στον ανταγωνισμό ξεκινάνε και το φαινόμενο του BOMBing! Η Βόρεια Ελλάδα το υιοθετεί από την Αθήνα, είναι τα χρόνια που αρχίζει για τα καλά να κυριεύει τις πόλεις ταυτόχρονα και το καταστροφικό style του Graffiti. Ασημένια κομμάτια, tags, τρένα είναι τα στοιχεία που κυριαρχούν πλέον σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οι TXC στην Αθήνα που πλέον έχουν γίνει ένα ολόκληρο κίνημα παρασυρόμενο και από την ομώνυμη HIP HOP μπάντα δεν αφήνουν τίποτα όρθιο έχοντας στην τάξη τους bombers σαν τον Baker, Net, Zazan, Wacko, Razor, Ante, Kerts και φυσικά τη μισή Αθήνα που έγραφε τότε TXC, ο ηλεκτρικός όπως και τα Yards των σταθμών γίνονται ο αγαπημένος στόχος όλων! Στην Θεσσαλονίκη κυριαρχούσε το ποιοτικότερο style αφού οι SGB ,οι GSA oi SCS και αλλοι  σαν παλιότερα crew της πόλης έδιναν την ‘γραμμή’ και στους υπόλοιπους να ασχολούνται πιο πολύ με τα style παρά με τα καταστροφικά και γρήγορα κομμάτια. Στα τελη των 90’ς  κυριάρχησαν στην Θεσσαλονίκη για λιγο καιρο και  οι 114, ένα crew με απόλυτο στόχο αυτό…του Bomb σε όλη την πόλη!Κατι που στα επομενα χρονια  εκανε και το crew 2G,αρχες της νεας δεκαετιας!
Αποκορύφωμα για τη πόλη της Θεσσαλονίκης η χρονιά του 1997! όπου η πόλη τελεί πρωτεύουσα της Ευρώπης. Ο χορός ξεκινάει. Βάφονται τα πάντα χωρίς άδεια απλά με την πρόφαση ότι ο δήμος έχει δώσει το οκ! κάτι που δεν έγινε ποτέ. Έχουν δημιουργηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα πάρα πολλά spot που κατά κάποιο τρόπο επιτρέπεται να βάφει κάποιος όποτε θέλει, αφού η πόλη έχει γεμίσει Graffiti! Σε αυτό το διάστημα πέρασαν και πολλοί ξένοι writers που ερχόντουσαν είτε για διακοπές είτε μόνο απλά για να βάψουν. Αξιοσημείωτες παρουσίες που άφησαν τα σημάδια τους ήταν οι Won, και ο Shame από ABC crew, ο Paze από Μόναχο, αλλά και ο Vespa επίσης από Γερμανία.

Πάνω από 700-800 τοίχοι βάφτηκαν εκείνη τη χρονιά που θεωρείτε μια από τις χρυσές χρονιές για την πόλη. Η γέφυρα της Βούλγαρη, ο περιφερειακός σε 3 σημεία του, το Ποσειδώνιο, η Χιλής, το πάρκο Χαμένων Πατρίδων, η Αγία Σοφίας, η γέφυρα του Makro όπως και ο εξωτερικός τοίχος της περιφερειακής οδού Χαλκιδικής ,το γήπεδο της Σταυρούπολης,το Ποσηδωνειο κολημβητηριο και πολλά άλλα πλέον αποτελούν διάσημα Hall Of Fame για όλους τους writers!Φυσικά έλαβαν χώρα και άλλα φεστιβάλ όπως αυτό του Βόλου και αυτό της Δράμας αλλά και στην Καβάλα, στη Βέροια το 1998 και στη Φιλαδέλφεια της Αθήνας.






                                          ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΑΜ ΤΟΥ ΘΗΣΕΙΟΥ







Το 1998 είναι χρονιά ορόσημο για όλη τη χώρα αφού στο Θησείο στην Αθήνα στον πεζόδρομο της Ερμού θα πραγματοποιηθεί μετά από περίεργη σύμπραξη Ελληνοαμερικανικής Ένωσης και ΗΣΑΠ!! ένα τεράστιο για τα δεδομένα της εποχής φεστιβάλ, όπου βρέθηκαν να βάφουν μαζί πάνω από 500 writers. Μέσα σε αυτούς θα βρεθούν και κάποιοι διάσημοι παγκοσμίως writers από ΗΠΑ, Γερμανία, Ολλανδία. Είναι οι Seen, Ces, Daim, Bez και Loomit. Μετά από εκείνο το διήμερο αλλάξανε πολλά στον ελληνικό χάρτη του Graffiti, Πάρα πολλά παιδιά ξεκίνησαν να βάφουν έχοντας την ευκαιρία να δουν από κοντά το τι πραγματικά σημαίνει να βάφεις τοίχους με σπρέι αλλά και να κατανοήσουν τεχνικές και τρόπους για να το κάνεις!
Στα βόρεια της Ελλάδας έρχεται άλλο ένα νέο κύμα από writers και crew που κάνουν την εμφάνισή τους. Spike (Έδεσσα), Link (Θεσσαλονίκη), 2G (Θεσσαλονίκη), HCW-Haters, HB, CNF, Packs, Paparazzi, XPcrew, Apset και Nes AGB, Iquado, Lorens, Kenz, ACERS,Ionas ,Onare,Round (Θεσσαλονίκη), Kebzer και το Κίνημα της Λέρας (Μυτιλήνη), T098 (Βέροια) Wher (Δράμα), Zota, Ezion (Ξάνθη), Desoe (Καβάλα), PARACITES (Θεσσαλονίκη) και αλλοι αρκετοι  ,όπως και αξιοσημείωτοι και οι Wecko, Jola, Qbrick (Καρδίτσα) όπως και φυσικά μια πλειάδα από crew και writers που προερχόντουσαν από τα νότια της Ελλάδας!
Πλέον άρχισαν τα πράγματα να απλουστεύονται για όλους. Ελληνικά περιοδικά (με μακροβιότερο το Carpe Diem από την ομώνυμη ομάδα που ‘σημαδέυει’ με τις δράσεις της μέχρι και σήμερα όλα τα ολοκληρωμένα projects και τις μεγάλες τοιχογραφίες στην Ελλάδα). Μαγαζιά μάρκες από σπρέι για graffiti, gallery, συχνά φεστιβάλ σε πολλά μέρη της Ελλάδας αλλά και άδειες αρκετές σε δημόσιους χώρους και δρόμους, είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα που τα προηγούμενα χρόνια φαντάζανε απίθανα σενάρια!
Ώσπου το 2002 η ομάδα Carpe Diem (τα μέλη της οποίας εναλλάσσονται με βασικό κορμό τους ιδρυτές της, Woozy και Κυριάκο) πραγματοποιεί το τόλμημα και δημιουργεί το απίστευτο τουρνέ με το τίτλο ‘Χρωμόπολις’ σε δέκα πόλεις της Ελλάδας στο οποίο θα λάβουν μέρος 6 έλληνες writers (Woozy, Impe, Bizare, Jasone, Liv2, Reb) και δέκα από όλο τον κόσμο! Για πρώτη φορά έρχονται στην Ελλάδα οι δίδυμοι Os Gemeos κάνοντας μια αρχή για τα επόμενα ταξίδια τους στην Ελλάδα, ο Codeak, Stormie, Nina, Phil, Mak1, Falko, Shime, Besok, Loomit.
To 2005 πάλι η ομάδα Carpe Diem φέρνει για μια και μοναδική φορά στην Ελλάδα το φεστιβάλ Write4Gold στην Ν. Ιωνία Αττικής, όπου λαμβάνει χώρα ένα διήμερο φεστιβάλ και διαγωνισμού, στο οποίο τις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν οι ομάδες από Θεσσαλονίκη SFN και SGB. Οι νικητές SFN θα έχουν την ευκαιρία να αντιπροσωπεύσουν την Ελλάδα στο αντίστοιχο διεθνές διαγωνισμό στην Γερμανία και να πάρουν την 3η θέση!
Η συνέχεια θα φέρει τον παγκόσμιο θεσμό του ‘Meeting Of Styles’ που μέχρι και τις μέρες μας είναι πραγματικότητα χάρη στις άοκνες προσπάθειες του Liv2 των SGB. Κάθε χρόνο η elit του εγχώριου Graffiti κύρια από Βόρεια Ελλάδα με προσθήκη και ξένων writers είναι θεσμός.

Το Graffiti πλέον στην Ελλάδα αριθμεί πολλούς writers και άλλα τόσα crew και συνεχίζει να γράφει ιστορία, ας ελπίσουμε ότι  θα είναι λαμπρή…και ισάξια του παρελθόντος!
dont forget your roots!!!”




p.s. sorry σε όσους ξέχασα να αναφερθώ…RESPECT όπως και να έχει σε όσους κράτησαν και κρατάνε ακόμα μπουκάλες με χρώμα στα χέρια τους!!








                                                                            2  B continued ...........



























5 σχόλια:

  1. eimai 17 xronwn k auta einai pl shmantika gia thn hlikia m afou agapaw authn thn texnh! sunexise na mas didaskeis...gia na 8umountai oi palioi k na ma8ainoun oi neoteroi....polla respect apo tn karlito!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. respect apo xanthi.
    check kai thn prospa8eia gia documentation sthn polh mas (http://graffitiinxanthi.blogspot.com/).
    syntoma kai h antistoixa "istoria" ths xanthis.

    keep it real.keep it all city

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ston evro re paidia den anafer8eikate ka8olou.den einai apo tin dekaetia 80 alla ap oso 8imame k kserw gt ta zisa ksekina apo to 94 sigura orestiada-didimoteixo(vorios ellada).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έβρος...ωραίος!Απότι θυμάμαι Radical Artists,Viper,Neblord,Mika και ΣΙΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή